Храни богати на калций и фосфор

Зъбния емайл е, е най-твърдото и най-високо минерализираното вещество в човешкото тяло. Различни кисели храни и напитки могат да причинят ерозия на емайла. Така че, за да заздравите зъбите си, трябва да засилите приемането на някои минерали и да се опитате да възстановите това, което сте загубили. Основните герои тук са калций и фосфор. Тези елементи са градивните елементи на емайла и консумирането на храни, богати на тези вещества е от високо значение, ако искате да запазите здрави и силни вашите зъби.

Най-добрите източници на калций – кисело мляко, сирене (твърдо, зряло), морски дарове, мляко (нискомаслено), тофу, бадеми

Най-добрите източници на фосфор – тиквени семки, риба, бразилски орехи, червено месо, яйца, тофу

lacteos

Храни богати на витамин D

Витамин D е от решаващо значение за цялостното ви здраве, но това е наистина важно, ако искате да имате здрави зъби. Основната причина е, че помага на тялото ви да абсорбира калция по-добре.

  • Най-добри източници: слънчева светлина (не можете да ядете слънчева светлина, но тя все още е най-добрият естествен източник на витамин D), риба, яйчен жълтък, рибено маслоimg-pescado

Храни богати на витамин С

Витамин С е мощен! Той укрепва кръвоносните съдове и намалява възпалителните процеси, което може да помогне на вашите венци да останат здрави. Витамин С е необходим и за производството на колаген, основен протеин, който ни помага да се борим с пародонтозата. Без витамин C, венците станат по-чувствителни и по-податливи на бактериите, причиняващи пародонтоза.

  • Най-добри източници: чушки, портокали, киви, ягоди, броколи, зеле

brocoli

Храни богат на антиоксиданти

Когато става въпрос за ползи за здравето ни, антиоксидантите заемат почти статут на знаменитост. Антиоксидантите се борят с бактериите, които причиняват възпаление и пародонтоза. Помогат ни да защитим венците си и други тъкани от различни бактериални инфекции.

  • Най-добри източници: ябълки, ягоди, грозде, стафиди, ядки, фасул

manzanas5

Храни съдържащи пробиотици

Когато става дума за бактерии в тялото ни, можем да разглеждаме два вида – добри и лоши бактерии. Пробиотиците са някои от най-добрите. Тук са необходими още изследвания, но вече има някои доказателства, че пробиотиците могат да помогнат за намаляване на плака и заздравяване на венците.

  • Най-добри източници: кисело мляко, кисело зеле, комбуча, мисо и други ферментирали храни

55555

Храни богати на антоцианини, аргинин и полифеноли

Има много други елементи, които биха могли да бъдат от полза за здравето на устната кухина. Необходими са още изследвания, но някои от най-обещаващите са антоцианини (мощен антиоксидант, които би могъл да попречи на зaдържането на плака върху зъбите и в борбата с рака на устната кухина), аргинин (важна аминокиселина, която може да наруши образуването на плака и намаляват шансовете за образуване на кухини) и полифеноли (които могат да забавят развитието на бактериите, които водят до образуване на плака и предотвратяват заболяването на венците, образуване на кариеси и лош дъх).

  • Най-добрите източници (антоциани) – горски плодове, грозде, череши, сливи, патладжан

  • Най-добрите източници (аргинин) – месо, соя, ядки

  • Най-добрите източници (полифеноли) – чай (черен и зелен), плодове, ленено семе, какао

lleganslascerezas

Напишете коментар.

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

0

За да продължите използването на сайта, трябва да приемете нашата политика за използване на бисквитки. Политика за поверителност

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close